Camperen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Adriaan en Jelma Kom - WaarBenJij.nu Camperen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Adriaan en Jelma Kom - WaarBenJij.nu

Camperen!

Door: Jelma en Adriaan

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Jelma

11 December 2016 | Australië, Brisbane

Camperen! Na het regenwoud en de woestijn gaan we de kust verkennen. We hebben vier weken uitgetrokken om van het tropische Cairns in Queensland naar de wereldstad Sydney in New South Wales te rijden.

De Apollo (Ford) camper is een groot en een wat ouder model. Prima geschikt om een maand in te verblijven. Na de stage met 'Blauwwitje' van Cees en Jantine in Nederland is dit een eitje. De jongens vinden het prettig om een eigen plek te hebben en het is fijn niet steeds koffers te hoeven pakken. Wat een luxe om aan het strand te slapen en te bbqen, 's ochtends een rondje te rennen of meteen het water in de duiken.

We rijden naar Townsville waar we een dag bij de Rocks blijven. Een baai die wordt gefilterd op kwallen (stingers). Erg nuttig want een beet kan dodelijk zijn of op z'n minst erg pijnlijk en verlammend.

Tijd voor de Whitsunday Islands! Een groep van 74 eilanden voor de kust van Airlie Beach. Oogverblindende natuur waar we een dag naar Whitesunday Beach en Hamilton Island zijn gevaren. Dit is het Australië uit de boekjes.

In Bundaberg gaan we 's avonds op expeditie om schildpadden te zoeken die hun eieren leggen op het strand. Spannend in het donker! We hebben geluk, na een kwartier spotten we de eerste, een grote loggerhead turtle van 101 cm. Ze leggen in een seizoen meer dan honderd eieren in hetzelfde gebied. Een geslaagde avond onder een indrukwekkende sterrenhemel.

De volgende bestemming is Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld (zonder verharde wegen) en werelderfgoed. We kiezen voor een light optie dus geen 4x4 met de jongens maar een boottocht, wandeling en zwemmen. Inmiddels is het kwallengevaar geweken omdat we zuidelijker zitten. Dat zwemt een stuk prettiger!

Familiebezoek!! In Noosa trekken we een weekend op met de neef van Jelma; Steve Bergsma, zijn vrouw Nathalie en hun 3 jongens Benjamin, Harrison en Sebastian. De jongste net en maand oud! Matthys heeft er nieuwe vrienden bij. Erg mooi om met elkaar op te trekken en bij te praten, te varen, bbqen en naar de Australian Zoo te gaan. Koala's, krokodillen, kangaroe's voeren en aaien, het kon niet op. We nemen afscheid en zakken verder af via Byron Bay en Yamba.

We hopen nog 2 weken te genieten van dit prachtige uitgestrekte land, natuur, de stranden, het surfen en het weer. Op naar Sydney!

• 11 December 2016 - 14:10

Pa En Ma Kom:

Bedankt voor jullie bericht. Door de blog's zijn we weer een beetje bij de tijd en weten we weer waar jullie zitten. Ook het fam. bezoek is van een toegevoegde waarde en zeker ook voor Matthys. leuk al die bezoeken aan het strand, dierentuin en dan ook nog de schildpadden broed plaatsen. Jullie zullen naar terugkomst beslist een uitgebreid foto verslag kunnen geven. We verheugen ons daarop met 2e kerstdag. een groet van ons allen en tot de volgende blog.
    We zien nu al uit naar jullie terugkomst en het elkaar weer te ontmoeten. Groet

• 12 December 2016 - 22:07

Carolien:

Wat leuk om dit allemaal te lezen. Zo te zien gaat het goed aan de andere kant van de wereld!

• 17 December 2016 - 21:25

Rene:

Beetje laat, maar mooi om te lezen dat jullie zo genieten. Als je zo met elkaar optrekt is het wel leuk als je ziet dat de jongens zich elke keer weer verbazen over alles om hun heen. Maar misschien vinden ze het ook wel weer snel gewoon. Alle die byzondere dieren. Zal voor Matthyswel dubbel afkicken zijn als hij straks naar school mag.
    Hopelijk hebben jou
    Olie ook nog genoten van de laatste dagen met de camper. En nu nog even lekker ontspannen voor de grote terugreis. We wensen jullie alvast een goede reis met elkaar en we hopen jullie dan weer snel te zien.
    Groet van Cobie en Rene en veel liefs van Ruben