Tropenrooster - Reisverslag uit Cairns, Australië van Adriaan en Jelma Kom - WaarBenJij.nu Tropenrooster - Reisverslag uit Cairns, Australië van Adriaan en Jelma Kom - WaarBenJij.nu

Tropenrooster

Door: Jelma

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Jelma

13 November 2016 | Australië, Cairns

Na twee dagen relaxen bij het zwembad zijn we wel gewend aan het tijdverschil. De jetlag merk je alleen nog als ineens de man met de hamer komt en je bijna niet wakker kunt blijven... niet erg handig als je op de terugweg bent van een uitstapje;)

We vinden het wel tijd om deze mooie tropische omgeving verder te verkennen en gaan een dag naar het regenwoud dichtbij (Daintree National Park om precies te zijn). Een prachtige wandeling leidt ons langs de lianen en tussen allerlei tropische vogels naar een waterval, waar we in het water even kunnen afkoelen. Over een wiebelende hangbrug bereiken we een mooi uitkijkpunt boven het woud en vol met exotische geluiden.
We vervolgen de reis naar de bekende Cape Tribulation. Hier komt het regenwoud direct uit in zee, onderbroken door een hagelwit strand. Tijdens de overtocht op de pond spotten we zelfs een krokodil in de rivier! Aangekomen op het bijna verlaten strand bij Cape Tribulation voelen we ons niet helemaal veilig vanwege alle grote waarschuwingsborden voor krokodillen en dodelijke kwallen. Maar niets aan de hand, we zijn er nog!

Onze volgende uitstap deze week gaat naar het Great Barrier Reef. Een goed uitgeruste boot brengt ons naar een groot panton bij het buitenste rif. Van daar kan worden gesnorkeld en boottochtjes gemaakt in bootjes met glazen bodem. Als je dacht dat een boerkini raar is moet je hier eens kijken. Vanwege kans op kwallen gaat iedereen in een soort alles omvattend pantypak het water in, hilarisch. Verder uitstekend gegaan met de jongens! Matthys spot een schildpad, haai, Dori, Nemo en heel veel koraal. Adriaan waagt het zelf nog wat dieper en knuffelt met een grote maar vriendelijke vis tijdens zijn duik.

Na een laatste dagje strand en zwembad (favoriet bij Matthys) is het tijd om in te pakken. Zaterdagmorgen vliegen we door naar het binnenland, het Red Centre, de outback van Australië. Voordat Matthys in de auto stapt komen 2 kangaroe's hem uitzwaaien. Het is 5 uur s ochtends maar hij is gelijk wakker;)

Binnenkort meer...

• 13 November 2016 - 17:26

Pa En Ma Kom:

wat mooi om op deze wijze ook een beetje betrokken te zijn bij jullie reis. Het geeft een prima beeld wat jullie al gedaan hebben. Het is zeker genieten voor de kinderen en zeker Matthys zal er nog heel lang over praten. Wanneer wij het tweede reisverslag ontvangen zijn jullie inmiddels in het centrum van Australie aangekomen volgens de app. geniet ervan wij zien uit naar jullie derde verslag en foto's.

• 13 November 2016 - 18:12

Nynke Douwstra:

Geweldig wat mooi zo in de wildernis en tussen de dieren. Enjoy!

• 13 November 2016 - 22:45

Petra:

Wauw! Gaaf zeg. Al veel moois gezien daar in een week. Al lezende een flash back naar 1998!! Genieten! Kus.

• 15 November 2016 - 08:21

Cees:

Krokodil, kangaroe, nu nog een koala en het lijstje van Matthys is compleet

• 16 November 2016 - 19:59

Ome Arnold En Tante Janneke:

Wat mooi geniet er maar van, leuk om te lezen wat jullie beleven en zien. Liefs